Xsport

Xsport

fredag 26. september 2014

Utrolig nok hjemme!

Wow... Da var plutselig første ferien her. Tiden har gått så sinnsykt fort, jeg kan ikke forstå at det allerede har gått 6 uker, samtidig som jeg føler at jeg snart har vært på skolen et helt år. I dag hadde vi morgensamling kl.08 og gikk rett for å vaske frem til kl.09. Da vi var ferdig møttes alle i matsalen for å ha høstfrokost. Det var dekket på og pyntet med servietter, lys, blader og epler, det var skikkelig koselig. Vi fikk servert rundstykker, masse pålegg, laks, egg og melon. Under frokosten ble det også allsang, tale fra rektor, utdeling av blomster, film fra stippene og sang av Ellen og Oskar. Når vi var ferdig å spise slo plutselig realiteten inn, det var på tide å reise. Den ene etter den andre dro og jeg ble vel mer og mer nedfor etterhvert som det minket med personer utenfor hallen. Det er rart hvor lett knyttet man blir til folk når man bor oppå hverandre hele tiden. Etter et super raskt slag med biljard mot Sindre tok jeg bussen til Bergen sammen med Tonje, Ingrid Johanne, Karoline og Jørgen. Bussturen tok vel tilsammen 7 timer, så det meste av tiden gikk med til å prøve å sove. Da jeg kom fram i Bergen ble jeg møtt av pappa og Benjamin som hilste meg med norske flagg, det var kjempe gøy! Etter å ha stoppet innom butikken på veien og blitt satt ut av å bare høre bergensk rundt meg, kom jeg endelig hjem. For en rar følelse det var. Det var nesten uvirkelig. På en måte føltes det ut som jeg aldri hadde reist herfra samtidig som jeg følte at jeg bare var på besøk for så å sette meg på bussen igjen med en gang. Jeg fikk klassisk fredagsmiddag (hjemmelaget pizza!) noe jeg har lengtet litt etter, mens jeg fikk oppdatert meg på hva som skjer her hjemme. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt "så rart" eller "shit" i dag, men det er vel mange nok. Gleder meg masse til å se alle folkene igjen denne uken, men kjenner at jeg også gleder meg masse å komme tilbake til skolen!

Mamma hadde lagt igjen en skjønn overraskelse til meg siden hun har reist med jobben og jeg tenkte det kunne være fint å dele visdomsordet fra kortet:

"Ta sjansen - er veien til frihet. 
Å le er å ta sjansen på å vise klovnen i deg. 
Å gråte er å ta sjansen på å vise følelser. 
Å møte andre mennesker er å ta sjansen på å involvere seg. 
Å uttrykke følelser er å ta sjansen på å vise ditt sanne jeg. 
Å fortelle dine ideer og drømmer er å ta sjansen på å miste dem. 
Å elske er å ta sjansen på å ikke bli elsket igjen. 
Å leve er å ta sjansen på å dø. 
Å håpe er å ta sjansen på skuffelser. 
Å forsøke er å ta sjansen på å mislykkes.


Men sjanser må taes, fordi den største faren i livet er å ikke ta sjanser i det hele tatt. En person som ikke tar sjansen på noe - gjør ingenting, har ingenting, er ingenting. Han unngår lidelser og sorger, men han kan simpelthen ikke lære å føle, forandre, vokse, elske, leve. Bundet til dette er han en slave, han har forspilt sin frihet.
Bare en person som tar sjansen - er fri!"

Ønsker alle fra skolen en riktig god høstferie så gleder jeg meg til å se dere igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar