Xsport

Xsport

mandag 1. september 2014

Første skikkelige skoledag

I dag var vel egentlig den første mandagen som var "normal". Vi begynte med frokost 08:25 etterfulgt av morgensamling med info for uken og allsang (ikke det at sangstemmene var på topp). Da all infoen var gitt og stemmene sprukket, gikk vi på internattime for deretter å vaske ganger, dusjer og toaletter. Etter lunsj var det klart for valgfag. Vi hadde ganske mye å velge i, noen fag varte lengre enn andre, men jeg fikk i hvert fall frisbee ultimate og sandvolleyball etterpå. Tror aldri jeg har hatt så mye sand i klærne før, men sånn skjer vel bare når man slenger seg i sanden rundt 20 ganger. Etter middagen, som var blomkål med ostesaus og kjøttbiter, har vi vel egentlig bare slappet av. Det finnes jo selvsagt veldig mange treningsavhengige folk her som virker som de trener 24/7, så føler meg egentlig som den slappeste av de slappe. Men noen må jo være det også! Jeg har vært litt produktiv også siden jeg har pakket sekken for tur i morgen. Begge Xsports-klassene skal dra til Jotunheimen for å overnatte og gå topptur på onsdag, så det blir veldig spennende! Det kommer til å bli en spesiell uke her på skolen siden både Hundekjøring og Friluftsliv Adventure har dratt på tur og blir vekke i flere dager, så det er ganske tomt her nå.

Internatlivet her er hva man kan kalle sært eller rart, eller som noen av oss liker å si helt fantastisk! Huset vårt har blitt kalt et galehus, mest på grunn av oss i 2.etasje, og jeg skjønner godt hvorfor. Her blir det spilt mafia med heftige diskusjoner, senger blir veltet og folk blir låst ute *kremt kremt*. Senest i dag før lunsj ble det ballkrig med guttene rett over gangen som kommer til å etterlate noen heftige blåmerker. Heldigvis fikk ingen skader i fjeset, selv om det var veeeeeeldig nærme. Stemningen blir vel egentlig bare bedre og bedre, så er spent på hvordan det kommer til å være i mai!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar