Xsport

Xsport

torsdag 25. september 2014

Straks ferie

Tirsdag endte opp med å bli en veldig lang dag. Siden jeg ikke har klart å løpe eller jogge, valgte jeg å ta det skikkelig med ro disse dagene, så når jeg skulle ha volleyball valgfag, endte jeg opp med å bare sitte å se på. Fikk øvd litt på å smashe da, men var ikke akkurat det samme. Det som var typisk også var at vi hadde volleyball med linjefag etter lunsj også, men var litt koseligere nå. Torkild sendte meg og Amalie for å hente soveposer, strikketøy og musikk slik at vi kunne sitte og være litt "humørspredere" på sidelinjen. Til tross for at det var ganske kaldt ute, var det kjempe gøy, vi fikk oss en god latter og fant til og med ut at jeg og Ole stipp hadde flere felles venner. Det var utrolig tomt på skolen om kvelden for det var bare Xsport, IBA og BOF som var på skolen, og IBA spiste ikke kvelds i matsalen. Det var rart at det var så stille på internatet, vi måtte faktisk gå rundt og leite etter folk!

På onsdag var skolen en spøkelsesby i forhold til tirsdagen. Klassen min skulle på terrengsykling, men både jeg, Amalie og Lisa kunne ikke være med. Siden de andre dro 09:30 og både BOF og den andre Xsport klassen også dro, var vi de eneste elevene på skolen (vi så i hvert fall ingen andre). Kjørte en egen styrke- og balansetrening på formiddagen, kjente det var veldig lenge siden jeg hadde trent slik. I løpet av ettermiddagen kom begge Xsportklassene, Hundekjøring og Emely tilbake fra tur, så det ble litt mer liv på skolen, men det var fortsatt ganske stille her. Jeg, Amalie, Renate, Emely og Daniel satt i stuen på Heimtun og hadde litt forskjellige spill, når plutselig Para også kom hjem rundt kl.23. Fra å være rundt 3 personer på hele huset, var vi sikkert halve huset om kvelden.

I dag er det en stor dag med hele 5 personer på skolen som har bursdag, der 4 av dem er elever og alle bor på Heimtun! Gratulerer så mye med dagen til både Renate, Jostein, Kristi og Synne! Dagen startet med morgensamling med sykt få folk, bursdagssang og så frokost. Etter å ha pakket litt reiste klassen til Beitostølen der vi skulle spille frisbeegolf og kjøre olabil. Det var iskaldt, jeg hadde vel 4 lag med klær på, men glemte helt kulden når vi fikk kjøre. De hadde en egen bane der vi ble dratt opp i bilene i et trekk for så å kjøre gjennom en liten bane. Det eneste vi kunne gjøre med bilene var å svinge og bremse, kan ikke si at jeg følte meg så trygg siden vi ikke fikk noe beskyttelse, men kræsjet bare én gang! Bestetiden min var vel på rundt 51, ett-eller-annet sekunder (var på den nederste halvdelen av resultatlisten), og vinneren var Synne stipp som hadde bestetid på 45-46 sekunder. Etter vi hadde kjørt, spilte vi en runde frisbeegolf på bane der mesteparten av tiden ble brukt på å prøve å finne igjen frisbeen i gress og busker. Da vi kom tilbake på skolen fikk jeg ryddet litt før middag og pakket litt ting til i morgen. Det er rart å tenke på at dette er siste kvelden her på skolen og at jeg skal hjem i morgen. Det blir en laaaaaaang tur hjem (7 timer sånn ca), men har fått kjøpt inn litt mat og skal heldigvis ta bussen sammen med Tonje. Det blir godt å komme hjem og se folkene igjen, så gleder meg veldig, men samtidig trives jeg utrolig godt her på skolen og har lyst å tilbringe mest mulig tid med denne gjengen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar