Xsport

Xsport

fredag 5. september 2014

En lang uke!!

Vært lite blogging disse dagene, men har vært super travel! Tirsdag begynte med frokost og morgensamling før vi hadde valgfag kl.10 der jeg spilte sandvolleyball igjen. Kan trygt si at jeg kjente det i beina etter mandagstreningen, men må vel bare bli vant til det. Etter lunsj var det avgårde med den andre Xsportsklassen i busser rundt kl.14 hvor vi kjørte i 1 1/2 time til Jotunheimen. Der slo vi opp leir ved et vann og lagde 7-steins-ovn (tror den egentlig bestod av sikkert 30 steiner). Mens noen av oss bar steiner, lagde andre deig og pizzafyll som vi varmet i ovnene og det ble kjempe bra! Det er sjeldent at jeg har smakt så god pizza! Om kvelden satt vi rundt bålet og sang og snakket. Jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har blitt så fort kjent med noen som nå. Etter bare 2 1/2 uke ligger vi allerede i klynger oppå hverandre og synger av full hals, det er ganske utrolig!

Onsdag ble vi vekket kl.07 for å pakke sammen alle teltene og rydde leirplassen, for så å kjøre videre inn i Jotunheimen. Der parkerte vi med Koldedalsvatnet for å gå opp Koldedalstinden på 1927 m.o.h. Jeg skal ikke lyge, det var en lang periode jeg angret veldig på å ha begynt på denne linjen. Det var et godt stykke av veien der en snegl hadde gått fortere enn meg. Men jeg kom meg faktisk opp og da var jeg såpass giret at jeg fant ut at jeg like gjerne kunne bli med opp på den andre toppen som var frivillig! Med friskt mot i sikkert 5 minutter var vi på vei videre opp til Hjelledalstinden på 1989 m.o.h.! Men med astma var det plutselig ikke like lett å puste vanlig lengre, så ble en del pauser underveis. Det var faktisk slik at den ene læreren ikke var sikker på om hun ville la oss gå helt opp til toppen siden det var veldig bratt og vi ikke hadde sikring, men jeg kom meg opp! Akkurat i det øyeblikket var det helt fantastisk å være på tur! Jeg var så stolt over å ha klart det at jeg måtte ringe pappa og fortelle om det! Så begynte nedstigningen... De som er mine nærmeste vet at jeg har slitt med ryggen et par år nå og jeg kan ikke akkurat si at turen hjalp så veldig. Har vel ikke hatt så vondt i ryggen på kjempe lenge, men til tross for astma og vond rygg kom jeg meg helt ned. Det som var utrolig kjipt var at vi hadde fått beskjed om at turen skulle ta til sammen maks 8 timer. Vi endte opp med å gå i 11... Så mange slitne kropper sovnet på bussturen hjem. Vi var vel ikke fremme før ca 23:30 og da fikk vi varmet opp middag som var hjemmelaget tomatsuppe og pannekaker. Jeg meldte meg frivillig til å ta oppvasken, så var vel ikke i seng før rundt kl.01.

Man skulle tro at når vi kommer hjem så seint så skal vi få sove litt ut neste dag. Men det skjer faktisk ikke. Torsdag var vi oppe til morgensamling kl.08 og så var det avgårde i buss i 2 timer igjen. Denne gangen dro vi til Hafjell på downhill sykling! Det var helt ekstremt! Fikk på oss full rustning og lånte hjelm og sykler, så vi så skikkelig proffe ut! Helt til vi begynte å sykle.. Det var ikke mange som hadde prøvd det før og det var rett og slett skikkelig skummelt i begynnelsen. Men for et kick det ble når jeg først prøvde å kjøre skikkelig! Den siste turen tror jeg at jeg smilte hele veien ned selv om jeg klarte å falle og skrape meg opp. Var helt fantastisk! Når vi kom hjem var det god mat med laks og salat og resten av kvelden tror jeg egentlig de fleste av oss brukte til å slappe av.

I dag var det opp igjen til kl.08, og etter frokost var det vasking av internatene. Deretter hadde vi linjefag kl.10 hvor vi spilte fotball nede på gressbanen, før vi dro opp til skolen til lunsj. Etter lunsj var det valgfag, men jeg har ikke fått noen valgfag om fredagen, så har vært med Renate og bare slappet av og snakket, og faktisk sett litt amerikansk fotball med Skage. Det som var veldig spesielt i dag var at vi skulle spille Rumpeldunk. Vi ble delt inn i lag som skulle kle seg ut i forskjellige temaer. Det var både indianere, troll, dalmatinere og gamlinger, og ikke minst min gruppe som het "Motsatt kjønn". Det som gjorde hele konseptet så bra var at faktisk alle hadde kledd seg ut og tatt helt av med kostymene! Vi løp rundt med koster og lagde heiarop og det var kjempe bra stemning. Har virkelig fått meg en god latter nå i kveld! Legger ved ett bilde Renate tok av oss, kan vel trygt si at vi levde oss inn i rollene!

Renate som fjortiss, jeg som motsatt kjønn

1 kommentar:

  1. Gratulererer med gjennomført topp tur m.m!:) stolt av deg!:)

    SvarSlett