Xsport

Xsport

søndag 21. september 2014

For et liv!

Torsdag begynte som vanlig med morgensamling og frokost. Siden jeg hadde elvekajakk på onsdag skulle gruppen min være på skolen og ha ulike aktiviteter frem til lunsj. Vi møttes i gymsalen og begynte med finsk og norsk kanonball etterfulgt av "det store sjøslaget", en lek som innebar å skyte en medisinball over på motstanderlagets side ved hjelp av andre baller. Etterpå øvde vi på ulike volleyballslag i par og jeg kunne allerede merke forbedring etter sikkert 100 slag. Vi avsluttet med fotball (ikke akkurat mitt beste felt), men det var gøy å ha mange ulike ting. Resten av dagen hadde jeg vel egentlig fri så mesteparten av tiden ble brukt til å bare slappe av så mye som mulig og samle krefter til resten av uken.

På fredag vasket vi internatet og så hadde vi linjefag igjen og da fikk eg prøvd å buldre for første gang! Ikke akkurat mitt beste felt det heller, tror ikke jeg klarte den nest letteste en gang.. Men men, nå har jeg prøvd det også! Etter lunsj fikk jeg hele vaskerommet for meg selv, så fikk vasket en del klær og ryddet litt på rommet (selv om vi faktisk har fått veldig mye skryt for hvor ryddig rommet vårt er). På fredags kveld var det tid for karneval! Det er utrolig hvor bra kostymer folk kommer med på så kort tid; minions, Batman, helmelk, banansplitt, siamesiske tvillinger, osv. Vi ble delt opp i grupper som skulle fremføre et stykke som viste hva slags kostyme alle på gruppen hadde og inkluderte en liste med ord. Det ble veldig mye latter og moro i løpet av kvelden!

Lørdags morgen startet med frokost før det bar avgårde til Fagernes hvor vi skulle ha idrettsdag som IP hadde arrangert. Vi var blitt delt opp i lag som skulle gå i forskjellige farger (jeg var på lag Hvit) slik at vi lett kunne skille lagene. Lagene måtte innom 9 ulike poster der det gikk på tid og poeng, blant annet fotball, stafett, ballkast, lengdehopp og frisbeekasting. Vi var der frem til ca kl.15 og kom hjem til grøt. Kl.20 var det klar for elevkveld med IBA. De hadde forestilling med sang, konkurranser, Løvenes Konge på 5 minutter og ikke minst dans. Jeg kan jo ikke unngå å nevne at Martin og Kristian danset Call on Me som ble etterfulgt av stor jubel! Etter elevkvelden fikk vi taco før vi var en gruppe på 11 stykker som dro på hyttetur på Beitostølen. Det var kjempe gøy og stemningen var på topp helt til vi la oss rundt 03:30.

I dag sov vi leeenge, tror ikke vi hadde frokost før rundt 13:00, men til gjengjeld var det en veldig god frokost! Vi hadde varme rundstykker, egg og kakao. Etter å ha ryddet litt dro mesteparten til Beitostølen for å kjøre olabil, mens jeg, Renate og Amalie var igjen på hytten og bare slappet av. Vi kom tilbake på skolen til middag som var kjempe godt (husker dessverre ikke hva det het), men vi fikk is med frukt og bær til dessert. Nå har vi egentlig bare slappet av resten av kvelden og spist kveldsmat. Det er rart å tenke på at for 5 uker siden kjente jeg ikke disse folkene i det hele tatt, men nå føles det ut som jeg har kjent de i flere år. Det er helt naturlig å bare henge sammen på rommene slik som nå når jeg og Anja har fått besøk av Martin og Sondre. Merker at jeg virkelig kommer til å savne denne gjengen når jeg drar herfra. Men gleder meg virkelig til å dele dette året med denne herlige gjengen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar