Xsport

Xsport

søndag 14. september 2014

Helg nr.4!

Denne uken har gått sinnsykt fort! Dagene bare flyr forbi! Fredag begynte med morgensamling, vasking og så linjefag. Vi har begynt med elevsamtaler nå, så Torkild kunne naturligvis ikke ha resten av klassen. Derfor hadde vi Johannes, en av stippene, og jeg kan vel si at det var totalt annerledes fra hva vi har gjort tidligere. Johannes har nemlig vært i marinen tidligere, så dere kan vel tenke dere til hva vi gjorde. Vi kjørte intervaller med brannmannsløft, trillebår, pushups, kryping og ikke minst planken. Det hjalp ikke akkurat at Johannes koste seg skikkelig med å presse oss, men det var gøy å ha gjort det i ettertid. Alle klærne mine var skikkelig skitne etter all krypingen, så de hvite sokkene mine har nå blitt brune... Etter en etterlengtet dusj var det lunsj og så valgfag. men jeg hadde jo fri da, så fikk vasket litt klær og slappet skikkelig av. Etter middagen kunne vi være med på Tour de Fjord, men vi var en gjeng som bare ble igjen på internatet siden vi var så sliten etter en lang uke. Jeg og Renate gikk ut og kastet litt fotball igjen, og så kom Sindre og Marius og kastet med oss. Plutselig ble det slått opp et vindu i 2.etasje i dusjen og der stod Martin med full musikk og danset! Vi begynte selvfølgelig å danse og synge med og plutselig var de 3 gutter inne i dusjen. Det høres sikkert ut som at jeg bor på et galehus, men det verste er at jeg er så vant til det at jeg egentlig ikke ble overrasket når det skjedde!

Lørdag hadde vi morgensamling kl.08 og frokost etterfulgt av et 4 timers seminar. Vi hadde besøk av Hans-Inge Fagervik som er en respektert musiker her i Norge. Hele seminaret var helt fantastisk! Han tok opp så mange viktige temaer som er blitt tabu å snakke om i dag, blant annet alkohol, narkotika, sex og selvbilde. Det var et kjempe sterkt foredrag og jeg skal ikke legge skjul på at tårene kom. Forrige helg fikk han faktisk kongens fortjenstmedalje i gull forrige helg for alt arbeidet han har gjort gjennom alle disse årene. Det er absolutt verdt å få oppleve et foredrag/konsert med han! Dere kan sjekke ut siden hans HER for å se verkene hans. Etter seminaret hadde vi egentlig bare en slapp lørdag. Hadde kjempe mye gangsperr i både armer og magen etter treningen på fredag, så var greit å bare slappe av. Kastet litt mer ball da med Renate før vi gikk til middag og senere elevkveld. Da var det hundekjøring som hadde ansvar for underholdningen og de hadde sketsjer, konkurranser og felles dans ("Have you seen my funky chicken" for de som kan den). Når underholdningen var ferdig fikk vi calzone og salat til kveldsmat. Vi var en liten gjeng som gikk inn for å spille biljard og høre på musikk, men ettersom stemningen ble kjempe bra klarte ikke jeg, Amalie og Renate og være der inne lengre. Så vi satte på musikken over høytalerne i gymsalen og begynte å danse for harde livet. Det var super gøy! Etter hvert kom det flere inn også og det ble kjempe bra stemning med sang, dans, basketball og volleyball og alt det folk hadde lyst til. Vet ikke helt hvor lenge vi holdt på, men jeg var skikkelig sliten etterpå. Så etter en god dusj med litt synging satte vi oss ned i stuen og snakket med en gjeng av de som bor her. Det var kjempe mye å snakke om og var vel ikke i seng før rundt 03:30.

I dag sov de fleste av oss leeeeenge. Det ble en sein frokost i 12-tiden og siden søndager er den eneste skikkelige fridagen vi har, har det vært skikkelig slapt her på huset, noe som egentlig var veldig deilig. Har bare vært på rommet og lest litt, spilt litt biljard og kastet ball i 1 time. Middagen i dag var hjortegryte med potetmos og grønnsaker og hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus til dessert. Nå skal jeg snart opp i hovedbygget og se kamp, så får vi se hvordan resten av kvelden blir!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar