Xsport

Xsport

onsdag 17. september 2014

Dagene forsvinner

Det er et ordtak som sier at tiden går fort når man har det gøy, og det kan jeg herved bekrefte. De siste dagene/ukene har bare sklidd inn i hverandre og jeg kan ikke huske hva slags aktiviteter som skjedde hvilken dag eller hvor lenge siden det er. Bare i dag har jeg sikkert spurt 5 ganger om det faktisk er onsdag. Vel, det tyder vel bare på at jeg ikke kjeder meg her i hvert fall!

På mandag hadde vi som vanlig info for uken, vasking og internattimer. Når jeg hadde frisbee 12:30 hadde vi en ny variant der vi i stedet for å skulle score inne i et lite område, var det bak en hel linje. Skal si vi løp! Var utrolig slitsomt og samtidig kjempe gøy! Fikk trent magemusklene også siden vi lo så mye av både feilpasninger og feil jubel! Etterpå var det sandvolleyball og kan faktisk merke at nivået er blitt høyere etter bare noen få uker. Det er ganske gøy når vi plutselig får til litt spill faktisk. Om ettermiddagen var jeg og Renate ute og kastet ball igjen, nivået har faktisk økt der også! Vi løp frem og tilbake når vi skulle ta i mot og hadde det kjempe gøy i over 1 time. Resten av kvelden er jeg ganske usikker på hva vi faktisk gjorde, regner med det var myyyyye snakking!

Tirsdag begynte med sandvolleyball kl.09 til 10:30 før vi hadde lunsj og så linjefag. Utrolig nok fikk vi faktisk vite hva vi skulle gjøre med klassen etterpå, vi spilte nemlig slåball! Og til tross for litt uenigheter om regler og slitne bein, var det kjempe gøy å spille! Vi skulle egentlig buldre også, men siden været var helt fantastisk så var vi ute hele tiden, som var nesten 3 timer! Ikke rart jeg holder på å få solbrilleskille.. Etter middag var vi en god gjeng fra hele skolen som samlet seg på grusbanen for å spille enda mer slåball. Det er dette som virkelig er fantastisk med denne skolen, det er så og si alltid noen som er med på å finne på noe gøy!

I dag var begge Xsport klassene blitt delt inn i 3 grupper. Jeg var på gruppe 1 og fikk dra på elvekajakk! Vi hadde noen kjempe flinke instruktører, Jørn, Simen og Andre, og vi møtte dem ca kl.10. Det var kjempe spennende, skummelt og ikke minst kaldt! Det første vi gjorde når vi kom ut i vannet var å bli veltet 3 ganger, de 2 første ble vi snurret opp igjen av Jørn, den siste måtte vi komme oss ut av kajakken selv. Hvis folk ikke var våkne fra før av, ble de i hvert fall lys våkne nå! Det var utrolig vanskelig å padle rett frem og sidelengs, men vi holdt på en stund med noen øvelser på stille vann, selv om jeg sikkert veltet (eller "øvde meg" som Jørn kalte det) 3-4 ganger. Så begynte vi å padle nedover elven. Det var litt av et kick når vi kom til strykene og måtte klare å styre kajakken unna steiner i tillegg til å faktisk holde oss flytende. Tror det var 6 eller 7 stykker som veltet, så vi måtte vente litt etterpå slik at alle fikk tak i kajakkene sine igjen. Til tross for at alle var våte og slitne, varmet solen kjempe mye og alle storkoste seg! Håper virkelig at vi skal få gjøre dette igjen! Amalie har bursdag i dag, så har vært med henne resten av dagen (vi var ikke tilbake på skolen før 16:15), vi har laget oss litt mat, vært på butikken og hjulpet Synne stipp på kjøkkenet med å bake litt. I går hadde også min kjære pappa bursdag, skulle så gjerne ha vært hjemme og feiret med han. Men jeg kommer hjem allerede neste fredag, gleder meg kjempe mye til å se folk igjen!

1 kommentar: