Xsport

Xsport

søndag 17. august 2014

Velkommen til Valdres

Da var jeg jammen meg her. Hadde egentlig ikke trodd at dette noen gang kom til å skje, men så feil kunne jeg ta. Reiste fra Askøy på lørdag, mamma og pappa var snille og kjørte meg, og når vi kom opp til Fagernes overnattet vi på hotell. I dag stod vi opp rundt kl.09, og var oppe på skolen litt før 11 tror jeg. Var ganske rart å kjøre inn på skolen sitt område og vite at her skal jeg sove helt frem til mai...

Området er ganske greit, det er flere bygg/hus der forskjellige ting foregår og jeg har da fått rom på "Heimtun". Vet ikke helt hvor mange folk vi er her, men tror vi er rundt 20 personer (både gutter og jenter) i 2 av etasjene, mens nederste etasje er fellesrom. Romkameraten min virker ganske hyggelig og tror vi kommer til å komme godt overens. Sånn sett virker det veldig greit her, det er ikke så veldig mange toaletter, men det er båser med dusjer i, noe som ser bra ut. Selve området virker også ganske fint, vi har både grusbane og volleyballbane i tillegg til gymsal, buldrehall, spinningsal, styrkerom og masse annet. Vi ligger ikke så langt fra selve sentrum heller, og tar sikkert bare 5 minutter å gå til flere ulike butikker i nærområdet.

Dagen i dag har vel vært utrolig blandet. Gruet meg veldig før jeg kom hit, ble litt lettet når jeg så hvordan det så ut og folkene her, men når mamma og pappa dro kan vi vel si at jeg fikk angst. Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, men det er vel derfor man har disse "Bli Kjent"-lekene. Alle sammen møtte i gymsalen kl.18 der stipendiatene (noen elever som her 2.årsstudenter her) arrangerte leker, blant annet "Stein, saks, papir", "Hi, ha, ho" og en lek der vi skulle samle autografer. Jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er den eneste her som ikke kjente noen, så regner med at det var andre som også ble lettet når folk kom i snakk under lekene. Etterpå gikk vi inn i matsalen der vi spiste og pratet til klokken var rundt 20:30. Så fikk vi beskjed om at folk kunne gå tilbake til husene og bli kjent med dem vi bor med eller være med å svømme/hoppe fra en bro. Vi ble en god gjeng i stuen på huset vårt, var vel rundt 15 stykker som snakket litt og brøt det kleine med å spille kort og Alias. Alt i alt har det vel vært en helt ok dag regner jeg med, satser på at det blir bedre når jeg kommer inn i det.
Fikk ikke tatt noen bilder i dag, men satser på å få lagt ut litt av hvordan det ser ut her senere! I mens så er lærerne her veldig flinke til å dokumentere aktivitetene, så her er noen bilder de har lagt ut på siden sin:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar