Xsport

Xsport

fredag 15. august 2014

Snart avreise

Da var det visst på tide å reise ut i den store verden. Vel, det er ikke slik at jeg skal reise sånn alt for langt, har bare tenkt meg ett år på Fagernes i Valdres der jeg har tenkt å gå på skole. Nærmere bestemt Valdres Folkehøgskole på linjen Xsports - New Zealand. Det er helt sykt.. Føler på en måte ikke at dette egentlig skjer, men nå er jeg her, straks klar til å dra av sted. Tenkte det kunne være greit å ha en blogg i år slik at familie og venner kan følge med på all galskapen jeg skal gjennom. Jeg kunne jo alltids ha ringt rundt og oppdatert folk, men siden familien min er ganske stor fant jeg ut at dette var den letteste måten.

De 2 siste ukene har vel for det meste gått med til å pakke, pakke og atter pakke. Det er så utrolig mye ting som skal med så jeg er veldig spent på om vi får plass til alt i bilen egentlig. Det skal jo tross alt med 3 par ski, én sykkel og et uvisst antall bager (jeg har rett og slett ikke helt kontroll på dem). Men det er jo faktisk pakket for ett helt skoleår og siden dette ikke er en helt vanlig skole, er det jo nødvendig. Har fått pakket med meg en del vanlige klær, bøker og tegnesaker, og ikke minst maaaaasse treningsklær! Kjenner at jeg er litt usikker på om formen min er så bra som den burde vært, men jeg får vel bare hoppe i det. Har i tillegg denne uken fått sagt hade til de nærmeste vennene mine, noe som har vært utrolig rart og kjempe trist. Er ganske uvirkelig at jeg ikke skal se de på en god stund, og jeg har vel gått rundt med vondt i magen så og si hele denne siste uken. Jeg skal ikke legge skjul på det at jeg har gruet meg veldig de siste dagene, men følelsene har vært veldig blandet ettersom at jeg også gleder meg ekstremt mye til å få reise og oppleve nye ting, i tillegg til å få se noe annet enn Askøy og Bergen. Og kanskje (hvis jeg er heldig), tror jeg at det meste av det daglige regnet blir byttet ut med snø i vinterhalvåret. Tror ikke akkurat at jeg kommer til å savne paraplyen med det første!

Så, hva skal jeg egentlig gjøre dette året? Har absolutt ingen anelse! Eller jo, har vel egentlig det, men vet ikke nøyaktig hvordan ting kommer til å bli der. Så i stede for å ramse opp alt jeg skal, så legger jeg heller ved noen bilder fra tidligere klasser som har gått linjen jeg skal gå, så kan dere heller tenke dere til det selv :)
Dere kan lese mer om linjen HER








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar