Xsport

Xsport

fredag 29. august 2014

Stjerneklare netter

Skal si man blir sliten av å gå 3 dager på tur! Er ikke helt sikker på om beina mine vil få sjansen til å bli bedre så lenge jeg er her, men håper på at smerten går vekk om en stund.

Vi begynte på tirsdag med å ta bussen fra skolen ca kl.11 der vi ble kjørt opp mot et hyttefelt ikke så langt herfra (kanskje 30 min med bil). Så gikk hele skolen samlet opp til Smørlifjell som ligger 1106 m.o.h. Jeg skal ikke lyge, etter 2 timer lengtet jeg allerede etter sengen min på internatet. Da vi kom til toppen splittet vi oss opp i de ulike klassene og dro hver vår vei for å finne camper der vi kunne sove for natten. Klassen min dro til et vann i nærheten hvor vi slo leir ved å henge opp presenninger og lage bålplass. Vi var ferdig allerede rundt kl.17, så da ble det mange timer med snakking, spising og forskjellige småleker. Da kvelden kom var det helt stjerneklart så mesteparten droppet presenningene og håpet på at det ble minst mulig regn. Neste morning stod vi ikke opp før 09:45 og med bare noen få regndråper på soveposene. Det ble havregrøt til frokost før vi pakket sammen og dro av sted til skolens felleshytte. Der møtte vi alle de andre klassene og hadde teambuilding i nærområdet. Vi hadde eggkasting, klemming i blinde, skuespill og masse annet der det ble mye latter knall og fall. Når vi var ferdig hadde de på kjøkkenet laget lasagne som ble kjørt opp til hytten. Det var fantastisk godt! Lasagne på fjellet er absolutt ikke feil! Da alle hadde fått spist dro klassene hver for seg for natten. Jeg tror ikke vi gikk mer enn 10-15 min før vi fant det perfekte stedet inni skogen der vi slo oss ned. Torkild kjørte på med frisbeegolf inne i skogen med en gang, en spennende opplevelse med tanke på at vi nesten ikke fant frisbeene. Bålet varmet veldig godt på kvelden og etter å ha kåret en vinner av frisbeegolfen (Daniel), samlet alle seg rundt bålet og spiste kvelds. Nok en stjerneklar natt ble tilbrakt under åpen himmel. Neste dag var vi oppe ca kl.10 og pakket sammen tingene med en gang for å gå på en ny hytte og møte resten av skolen. Da alle hadde kommet dit, hadde vi gudstjeneste ute med sang og andakt før vi fikk servert kaffe og boller. Så bar det ned til skolen igjen der vi elevene gikk og måtte så og si finne veien selv det siste stykket, mens lærerne og stippene kjørte ned med bussene. Da vi kom ned var det kø med både dusjer og vaskemaskiner både før og etter middag egentlig, men fikk unnagjort det meste. Eneste problemet nå er at nesten alle tingene mine lukter bål og jeg kan sverge på at hele internatet luktet i går. Vi hadde en veldig slapp kveld i går da, vi var en gjeng som hang i stuen og spilte kort og yatzy helt til vi var så overtrøtte at vi måtte legge oss.

I dag var det ekstremt godt å våkne opp i sin egen seng, selv om klokken var 07:30. Vi hadde morgensamling og frokost til vanlig tid før vi hadde allting, som vil si at rektor snakker med oss i foredragssalen om ulike temaer. I dag snakket vi om kulturen her på skolen og hvilke regler vi har laget på de ulike internatene. Etter vi var ferdig der var det lunsj og så linjefag. Siden læreren aldri forteller oss hva vi skal gjøre før timen er det ganske vanskelig å vite hvor mye klær vi skal ha på oss. I dag ble det frisbeegolf ute på fotballbane og i skogen, noe som var veldig morsomt! Så var det tilbake til skolen for å få middag og nå skal vi egentlig bare slappe av og gjøre det vi vil frem til i kveld. Stippene har tenkt å arrangere utekino, så er veldig spent på hvilken film de skal vise! Begynner jo ikke før 21:30, så kommer til å være bra stemning regner jeg med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar