Xsport

Xsport

mandag 13. oktober 2014

Til min #1 fan

Jeg vil først og fremst begynne med å beklage til Martin som har prøvd å få meg til å skrive et nytt blogginnlegg. Han har vel mast på meg i 3-4 dager nå, så i dag har jeg fått så mye tilsnakk av han at jeg endelig tok meg tid til å sette meg ned og skrive. Bare så det er sagt så er Martin min #1 fan her på skolen så det er takket være han at dere andre som leser bloggen får nye oppdateringer!

Torsdag hadde vi frokost før klassen dro i 1,5 time til Hallingdalen der vi var i Høyt og lavt klatrepark! Været var ikke akkurat til å skryte av, jeg følte nesten at jeg var tilbake i Bergen, men vi fikk faktisk opplett det meste av tiden. Det var ganske gøy å balansere og klatre flere meter over bakken og prøve zipline. De hadde 4 ulike baner vi kunne prøve hvor to av dem var i skogen. Vi var vel der frem til nærmere 15:30 før vi kjørte tilbake til skolen og spiste middag alene. På kvelden var det torsdagsmøte, men jeg og noen andre slappet bare av i stuen og hørte på musikk og snakket.

Fredag begynte som vanlig med vasking. Ikke akkurat den gøyeste måten å starte helgen på må jeg innrømme, men det må vel til. Etterpå hadde vi linjefag der vi planla kanoturen vi skal ha denne uken og Amalie ble til en hattifnatt, Etter lunsj slappet jeg bare av og vasket litt klær før jeg spiste middag. Når middagen var ferdig var jeg med Skage og Johanne, vi dro en liten tur til Fagernes før vi var med Sondre og så på masse bilder og bare slappet av. Om kvelden etter lunsj var det skattejakt ute i skogen bak Skogtun. Vi ble delt inn i lag som skulle løse oppgaver og gåter og ble skikkelig skremt av stipendiatene. Det var utrolig bra gjennomført og det var skikkelig spennende. Renate hadde endelig kommet hjem fra tur med HA, så fikk vært med henne også etter skattejakten.

Lørdag hadde vi ikke frokost før kl.09 som ble etterfulgt av korseminar. Det var den ene stippen, Sunniva, som var dirigent og vi holdt på helt frem til kl.14 med å øve. Vi ble delt opp i 3 grupper, alt, sopran og guttene. Jeg var utrolig nok sopran, og den siste økten er jeg ikke en gang sikker på om jeg sang siden stemmen min var skikkelig hes. Etter middag var vi på butikken og bare chillet frem til elevkvelden som Cuba hadde. Den var skikkelig bra gjennomført og utrolig morsom! Til kveldsmat fikk vi hamburgere og etterpå hang jeg, Kine og Renate på rommet mitt og hørte på skikkelig høy musikk. Det ble mye dansing og synging og tiden bare forsvant den kvelden egentlig. Vi hadde photoshoot og party i dusjen med Martin, utrolig underholdende. Tonje, Bea og Anna Lena kom også og var med oss, og plutselig ut av det blå var det så og si nakne gutter i gangen. Etter mye styr og masse latter rappet vi litt med Skage før vi fikk han til å spille gitar og synge for oss. Tror ikke vi la oss før klokken var nærmere 04.00...

Søndag var en skikkelig slapp dag. Jeg stod opp til frokost 09:30 og gikk rett og la meg igjen før jeg og Renate så film. Vi ble vel egentlig bare liggende på rommet mitt frem til middag og hørte på musikk og sang. Etter middagen slappet vi av enda mer med Kine før vi ble med Skage og så amerikansk fotball. Det er utrolig hvor lett engasjert vi kan bli i noe på så kort tid. Vi hadde til og med pc'en med opp i matsalen når vi skulle spise kveldsmat. Etterpå flyttet vi oss ned til Heimtun og så enda en kamp og bare snakket resten av kvelden.

I dag hadde vi langt morgenmøte før vi vasket og hadde internattime. På internattimen fikk alle utdelt en papptallerken som vi festet på ryggen og så skulle alle skrive positive ting om hverandre på dem. Det var skikkelig koselig å gøy å se hva folk hadde skrevet. Etter lunsj var det valgfag og siste gang med frisbee ultimate. Har egentlig lyst å bare spille det enda mer, men blir litt vanskelig når snøen kommer. Volleyballen ble inne i dag siden det var så kaldt ute, men det var like gøy selv om. Etter middagen fikk jeg og Renate låne fotballen til Skage og gikk opp i gymsalen og kastet litt før kveldsmaten. Nå har jeg fått dusjet og slapper av med Renate og Kine. I morgen reiser klassen min på kanotur, så er veldig spent på hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar