Xsport

Xsport

onsdag 8. oktober 2014

Godt å være tilbake


Mandag var det rart å stå opp til halv 9 og spise frokost med alle sammen. Siden vi vasket før vi reiste, slapp vi å vaske før internattimen og hadde heller valg av valgfag for neste periode som begynner om ca. 2 uker. Det var utrolig mange gøye valgfag og det var ikke lett å velge ut noen jeg hadde spesielt lyst på. Etterpå møttes 2.etasje til internattime der vi bare skulle leke litt og ha det gøy. Vi lekte noe som ble kalt "Skal vi bytte vann" og jeg tror ikke jeg har ledd så mye på ganske lenge. Folk falt på gulvet, satte seg oppå hverandre og en stol ble til og med ødelagt. Etter lunsj var det klart for valgfag igjen. For å si det sånn så var jeg egentlig ganske glad for at man løper mye i frisbee ultimate for det var veldig kaldt ute! Men det var kjempe gøy å få spille igjen spesielt siden vi har vært vekke 1 uke. Etterpå var det sandvolleyball som ikke akkurat var noe varmere.. Jeg og Amalie fikk i oppgave av Torkild å lage et program for klassen på tirsdag som vi skulle styre. Vel, jeg skal ikke lyge og si at jeg var fra meg av glede akkurat... Helt ærlig husker jeg ikke hva vi gjorde på kvelden, men regner med at vi snakket masse og bare hadde det kjekt!

Tirsdag begynte med morgensamling kl.08 før jeg hadde valgfag sandvolleyball kl.10. Det var ikke akkurat varmere i været og jeg og Emely endte opp med å spise middag med bestikket feil vei. Etter lunsj var det jeg og Amalie sin tur til å ha klassen i linjefag. Vi kjørte ulike øvelser for balanse, styrke i kjernemuskulatur, koordinasjon og spenst. Alt i alt klarte vi oss veldig bra tror jeg og det virket som om folk var fornøyd med opplegget. Etter middag vqr jeg så trøtt at jeg holdt på å sovne på rommet mitt, men fikk vært litt med Martin og Thea. Kl.21:30 var vi kjempe mange som samlet oss i den blå peisestuen for å se Ylvis så det var veldig kjekt. Skolen har egentlig virket ganske tom disse dagene siden både FA, HA, Cuba og den andre Xsport klassen er på tur.

I dag hadde vi Valdrissen! Det er et niathlon for Xsport, IBA, IP og Para der vi ble delt inn i lag som skulke konkurrere mot hverandre. Jeg kom på lag 3 samnen med Anja, Sara, Anna, Audun, Marius, Embla, Oda og Martin. Selve løpet begynte ikke før 12:30 så fikk et par timer til å kjenne på nervene. Vi begynte først med 3 lagøvelser som var hjulvelting, bæring av vannbøtte i hinderløype og trekking av minibuss. Deretter ble vi rangert etter plassering ut i fra resultatene og vi startet 30 sekunder bak det første laget. Niathlonet hadde disse øvelsene:
1. Løping (kort)
2. Sykling (langt)
3. Sykling (kort)
4. Svømming (100m)
5. Svømming (100m)
6. Løping (langt)
7. Presisjonskast
8. Løping (kort) + brenne stearinlys
9. Hjulvelting
Alle på laget skulle gjøre en oppgave hver. Jeg hadde presisjonskast der jeg fikk 5 forsøk på å kaste oppi et dekk med innebandyball et stykke unna. For hver bom måtte jeg ta en strafferunde rundt halve grusbanen. Laget vårt gjorde det kjempe bra og vi kom på 2.plass! Etterpå hadde vi fri resten av dagen så jeg har vel bare slappet av og lest litt. Nå etter kveldsmat var vi en del som samles i stuen på Heimtun og spilte Mafia. Jeg kjenner det er så godt å være tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar