Xsport

Xsport

mandag 27. oktober 2014

Familiedag!

Ææææææh, nå er det en stund siden jeg har skrevet! Men så har det skjedd ganske mye også da, så nå blir det et innholdsrikt innlegg!

Solodøgnet gikk ikke akkurat som planlagt. For å fatte meg i korthet så var det ikke en god opplevelse i det hele tatt. Det regnet og sluddet, jeg fikk ikke tent bål, ryggen min begynte å verke med en gang, jeg gikk feil vei, det ble mørkt med en gang, og jeg endte opp med å ligge å vri meg hele natten etter å ha spist 5 kalde fiskekaker, litt kjeks og sjokolade. Onsdags morgen var alt vått og det var snø på bakken, så når jeg tok av meg hanskene i 2 minutter, kunne jeg ikke føle fingrene mine. Jeg møtte på Amalie som skulle tilbake til skolen, så da ble jeg med og vi var vel der rundt kl.15. Etter middagen brukte jeg kvelden på å pakke ut og bare ligge i sengen.

Torsdag hadde vi seminar fra kl.10 frem til middag med KFUK-KFUM. Det var veldig interessant, vi ble delt i 3 grupper som var innom tre poster som handlet om klimaendringer, fattigdom og Israel-Palestina konflikten. Det var utrolig uvant å sitte i ro og bare høre på masse informasjon i flere timer, det var nesten som å være tilbake på videregående. Om kvelden etter kveldsmat hadde jeg og Renate date der vi så "Vehicle 19" og spiste til vi rullet, mens de andre var på torsdagsmøte.

På fredag var det skikkelig vaske og rydde dag. Først vasket vi på internatet etterfulgt av psykologi frem til lunsj (gruppen min hadde mimeoppgaver). Etter lunsj var det dugnad der vi raket løv, hogget og bar ved, vasket presenninger og minibusser, osv. Om kvelden kom det mange familier som skulle på foreldredagen på lørdag. Jeg ble med min familie og spiste på Khalles Corner i Fagernes. Det var kjempe koselig å se dem igjen! Når jeg kom tilbake på skolen satt jeg og redigerte en bildevisning med god hjelp av Jostein til klokken var 01.

Lørdag var det familiedag! Kl.11 hadde alle linjene møte der vi fortalte foreldrene om hva vi hadde gjort hittil og hva som skal skje senere i år. Etter det var det klart for Globalløp. Vi var delt inn i 2 puljer, jeg "løp" i den siste sammen med Amalie, Lisa, Susanna, Margretha og Kari. Vi var "Felledusj", der alle gikk med håndklær og hørte på høy musikk. Det var skikkelig mange kule og kreative kostymer og stemningen var på topp! Etter løpet var det klart for underholdning. Det var konkurranser, dans, bildevisning, kor og trygghetsleker. Jeg vil si at det var veldig vellykket! Til middag fikk vi grønnsakssuppe og etterpå dro jeg og familien på bowling i Fagernes. Det var kjempe gøy, jeg klarte til og med å vinne første runden! Om kvelden kjørte jeg, Renate og Amalie en liten tur før vi spiste kveldsmat og satt oppe på bordtennisrommet resten av kvelden.

På søndag stod jeg opp litt seint, familien kom innom før de dro over fjellet. Det var rart å se dem dra igjen, det føltes liksom ikke helt riktig. Resten av dagen var utrolig slapp, jeg var skikkelig sliten etter en travel uke, så det ble mye lesing og musikk. Etter middagen fikk jeg spilt litt biljard med Sondre, jeg vant utrolig nok 2 ganger! Rundt kl.19 så jeg, Skage, Renate og Nik amerikansk fotballkamp i hålen, det var utrolig spennende og endte med at Skage reiste seg jublende opp midt under kveldsmaten. Etterpå var vi en liten gruppe som så Camp Rock i foredragssalen før vi la oss rundt kl.00.

I dag begynte vi med allsang, infomøte, vasking og internattime før lunsj. Etter det begynte de nye valgfagene der jeg har "Film i fokus". Vi har Manuel som lærer og skal se en ny film hver mandag som vi diskuterer og analyserer litt. I dag så vi "The Abyss", den var skikkelig bra, både musikken, effektene og skuespillerne, men det som ødela hele filmen var vel at det var med romvesener. Jeg var faktisk flink og trente i dag etter middag, så kan vel helt ærlig si at ryggen min har det ganske vondt akkurat nå. Men men, om et par måneder (i følge fysioterapeuten) er det vel verdt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar