Xsport

Xsport

tirsdag 21. oktober 2014

Ny uke!

Lørdag ble en lang og koselig dag. Begynte med frokost etterfulgt av seminar med Leger uten grenser. Det var veldig interessant og inspirerende. I løpet av dagen frem til middag spilte jeg bordtennis og sagaball med en gjeng oppe i hålen og så satt jeg og Renate på rommet og så "The Heat". Etter middagen (som var grøt som vanlig) skulle vi ha elevkveld med elevlaget. De er en gjeng tidligere elever som arrangerer samlinger for folk som har gått her før. Vi møtte k.18 i foredragssalen og fikk beskjed om at i stede for at de skulle ha show, måtte vi opp på scenen. Gruppene var de samme som i rumpeldunk og oppgaven gikk ut på å dramatisere en Disneyfilm med en ny vri. Gruppen min fikk "Wall-E" som nesten ingen hadde sett, så det ble ganske komisk. Alle innslagene var fantastiske. Noen danset til musikk (Peter Pan), sang opera (Tarzan), lagde en moderne vri (Askepott) eller hadde en liten tvist på historien (Hercules). Etter kveldsmaten spilte jeg, Kine og Nik biljard sammen med to gutter som var på besøk hos Jonatan. Det var rett og slett god stemning hele kvelden!

Søndag: "Ikke noe skjer i dag" - sitat, Martin.

På mandag stod jeg opp litt tidligere enn de andre for å gå til fysioterapeuten kl.08. Jeg fikk et treningsopplegg for ryggen min som jeg skal bruke en god stund, så satser på at det hjelper! Etter frokost hadde vi informasjon for uken før vi vasket og gikk til internattime. Vi er inne i en ny periode nå, Vinter 1, så nå blir det nye valgfag i tillegg til fellesfag. Etter lunsj hadde vi vår første 3D-veiledningstime. Det var ganske koselig og fikk lært en del om meg selv. Vi skrev ned verdier, drømmer, sterke sider og interesser. Deretter slappet jeg av på rommet og hørte på så kalt høy musikk, noe jeg fikk motbevist når Kristian viste musikkanlegget sitt. Etter det møtte jeg på Sindre og så ble jeg med han og Skage til Elkjøp i Fagernes. Middagen var fiskeboller i hvit saus, noe som var skikkelig godt, og etterpå spilte jeg litt volleyball. Resten av kvelden brukte jeg på å planlegge solodøgn, pakke og dra på butikken med Renate, Anja og Skage.

I dag begynte vi med de første fellesfagene, nemlig kristendom. Vi er blitt delt inn i grupper som skal rullere på ulike "temaer" og i dag hadde vi om tilgivelse. Det ble litt diskusjoner om hva tilgivelse er og små dramagrupper som fremførte små historier om tilgivelse fra Bibelen. 10:30 hadde vi korøvelse frem til lunsj, og etter det har jeg pakket ferdig tursekken. Nå har folk begynt med de nye valgfagene, men jeg har ingen valgfag på tirsdager. Nå kl.14 skal vi ha psykologi, det gleder jeg meg til! Har på følelsen at det kan bli veldig interessant. Etter middag i dag bærer det ut i skogen alene i 2 netter, kjenner at jeg har begynt å grue meg litt nå, men satser på at det går fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar