Xsport

Xsport

lørdag 20. desember 2014

Home for Christmas

Mandag begynte med frokost og en grundig vask med sjekk på internatet, inkludert tømming av kjøleskapet og henting av klær i vaskekjelleren. Det var rart å vite at det var flere uker til vi skulle tilbake igjen her, men jeg prøvde å ikke tenke på det alt for mye. Etter lunsj var det siste gang med "Film i fokus" og vi så "Dead Poets Society" en av de fineste filmene jeg vet om. Den forteller en historie om mot, det å tørre å gå sin egen vei og ikke bare følge strømmen. Det er ikke så mye action (for å si det sånn, nesten ingen av guttene gadd å se filmen), men en absolutt fantastisk film som kan inspirere. Vi hadde julemiddag kl.16 hvor vi fikk risgrøt med mandel, det ble sunget sanger, julehistorier etterfulgt av samling i gymsalen. Der fikk vi vite hvem som var vår hemmelige venn (fikk gave tidligere på dagen!) før vi gikk rundt juletreet og sang julesanger. Det var kjempe fint og koselig! Så var det klart for håndballkamp i peisestuen. Skal si stemningen er til å ta og føle på! Det er utrolig hvor mange engasjerte folk det er her på skolen! Etter kveldsmaten dro jeg på rommet for å pakke til tirsdagen og fikk en del besøk i løpet av kvelden. Vi ble en gjeng som samlet oss på kjøkkenet og spiste, hørte på musikk, sang og bare snakket, før noen av oss stakk opp i gymsalen hvor det var arrangert nattcup i fotball. Det var ikke så veldig mange lag med, men det var bra stemning og gøy å se på, i tillegg til at jeg ville få tilbrakt mest mulig tid med folkene her før morgendagen.

Tirsdagen var det bare én ting på programmet; julefrokost. Det var masse god mat satt frem, vi sang litt julesanger, rektor hadde tale og alle hadde det kjekt. Så var det klart for den triste delen. Rett etter frokosten dro de fleste for å pakke i bilene eller gjøre seg klar til Oslo bussen, så det var kaos for det var folk over alt og umulig å holde styr på hvem som hadde dratt allerede. Så etter å ha løpt litt frem og tilbake i vill panikk (trodde Martin allerede hadde dratt) fikk jeg sagt hade til så og si alle *kremt* Sindre *host host*. Og så var skolen stille. Det er en av de mest tomme følelsene jeg noensinne har hatt. Vi var bare en liten gjeng igjen som skulle ta toget til Bergen og siden det ikke var noe å finne på, så vi like gjerne på tv i den blå peisestuen. De fleste av oss fikk heldigvis reist samlet på toget, noe som var veldig greit siden det var trøbbel på linjen og vi ble over 1 time forsinket, men det var en rar følelse å gå av toget i Bergen. Misforstå meg rett nå, jeg er veldig glad for å være hjemme i julen og få vært med familien min, men jeg trives ufattelig godt på skolen og kommer til å savne mange av folkene der.

Slenger med ett bilde fra juleballet av meg og mine fine dater!
Meg, Aleksander og Målfrid - Trekløveren
Benytter også anledningen til å ønske alle sammen, både store og små, en fantastisk jul og et godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar