Xsport

Xsport

torsdag 8. januar 2015

Tilbake i Vællærsh

Da var jeg tilbake i Valdres og disse dagene har så og si bare forsvunnet. Julen hjemme var veldig fin og det var deilig å få slappet av, men 3 uker var ekstremt lenge. Jeg kom tilbake hit på søndag med tog og det var utrolig deilig å se folk igjen!

Mandag var det klart for skikkelig skole, så etter en lengre morgensamling med mye info gikk vi tilbake til internatet og ryddet vekk all julepynten. Før lunsj slappet jeg av på rommet sammen med Anja og etterpå var det klart for nytt valgfag; redesign. Vi fikk jobbe med hva vi ville i 4 timer, før det var videre til middag. Etter middagen slappet jeg av på rommet før jeg gikk opp i gymsalen og trente litt balanse, og deretter bar det i seng.

Tirsdag begynte med ishockey i Fagernes, noe som var litt vel tidlig, litt vel kaldt og litt vel vanskelig. Dessverre var jeg uheldig med litt store skøyter, så det endte ikke så bra. Vi var tilbake til lunsj og etterpå hadde vi skredkurs i foredragssalen. Det var ganske lærerikt og veldig skremmende egentlig (kommer aldri til å kjøre utenfor løyper!). Om ettermiddagen chillet jeg, Renate og Anja på rommet og snakket og hørte på musikk, helt til vi ble inkludert i et nøtte-eksperiment med Torgeir og Sindre. På kvelden spilte folk litt fotball i gymsalen, så ble sittende der å se på hvordan konkurranseinnstinkt utvikler seg i løpet av en kveld.

Onsdag var jeg rett og slett sengeliggende, formen var virkelig ikke på topp, så det ble en del soving og hekling i løpet av dagen. På kvelden fikk jeg flyttet meg ned på kjøkkenet og var der sammen med Amalie, Renate og Frøydis.

I dag begynte dagen med et sikkerhetsmøte rektor hadde i forhold til alle reisene som kommer denne våren. Jeg ble rett og slett veldig imponert over sikkerhetstiltakene til skolen! Etterpå var det litt mer info i forhold til turen vi skal på i morgen. Resten av dagen har jeg og Amalie brukt på å pakke og handle for i morgen reiser vi til Østerrike. Vi er 5 klasser som skal være der i én uke før vi drar innom Praha på veien tilbake. Jeg er veldig spent på hvordan denne turen blir, men regner med den bliren stor opplevelse. Nå holder jeg, Amalie og Renate på å lage lasagne og jeg forbereder meg vel mentalt til å sitte på buss i ca 36 timer. Så dere kommer nok ikke til å høre noe fra meg før jeg er tilbake igjen, men til gjengjeld blir det et laaangt innlegg. Nå er det også blitt lagt ut bilder fra ballet for de som kanskje er interessert i å se dem, de kan du finner HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar