Xsport

Xsport

søndag 14. desember 2014

Juleball

Fredag startet som vanlig med vasking før vi hadde den aller siste psykologigruppen før jul med Hanne. Vi snakket om det å være en hjelper, en som kan se og støtte andre når de kanskje ikke har det så lett og ting vi syntes var viktige for å vise at du lytter. Etter lunsj var det klart for swing der vi bare danset og koste oss og lærte én ny tur. Stemningen var på topp med tanke på at vi visste at disse trinnene kunne vi bruke på ballet. Før middag var jeg så heldig som fikk klippet meg hos Margretha, hun var utrolig flink og det var koselig å bruke litt tid borte på Leirstad nord siden jeg ikke er der så ofte. Etter middagen var jeg med Amalie og Tonje O og prøvde kjoler, lakkerte negler og dro til Fagernes for å kjøpe sko til meg (siden jeg var smart å la de bli igjen hjemme på Askøy). En skikkelig jentekveld med andre ord som jeg ærlig talt ikke kan huske å ha hatt så mye før.

Det var hardt å stå opp lørdags morgen, for siden det var Luciadag våknet jeg 04.06 av at stipendiatene kom syngende inn på rommet med lys, hvite kapper og lussekatter som de la på dynen. Skal si jeg var overrasket når det plutselig var masse folk som sang av full hals bare en halv meter fra sengen! Men jeg kom meg greit gjennom morgenen og videre på seminar. Det var ett av de beste seminarene vi har hatt! Det handlet om sosiale medier og hvordan vi blir påvirket av det som holdninger, mobbing, kroppsbilde, osv. Jeg husker dessverre ikke hva foredragsholderen het, men han var fantastisk til å formidle og få oss engasjert. Seminaret varte til ca. 11:45 og deretter forsvant så og si alle til rommene sine eller i dusjen for å gjøre seg klare til ball. Det ble utrolig mye trafikk inn på vårt rom siden Anja var så snill og hjalp andre med å krølle håret, så det ble kjempe mye latter og etter hvert stress inne hos oss. Steffen kom jo også på lørdag for å være med på ballet og han hadde vært så grei å kjøpe blomster til både Anja og meg!

Kl.16 var det klart for juleball og skal si komiteen hadde slått på stortrommen. Både hålen, bordtennisrommet, gymsalen og ikke minst matsalen så fantastisk ut. Vi minglet litt i hålen frem til middagen og det var rart å se at alle sammen hadde pyntet seg i kjole eller dress. Bordoppsetningen var kjempe bra og jeg havnet på bord med Lene, Kristian, Nora, Emma, Torgeir, Amalie, Kine, Marius, Vilde Mari og ikke minst datene mine for kvelden, Målfrid og Aleksander. Lærerne var servitører for kvelden og vi fikk masse god julemat og dessert. Det var til og med toastmastere, leker, musikk og herrenes- og damenes tale. I tillegg hadde vi fått utdelt ulike roller vi skulle ha under middagen som ingen andre visste om. Folk måtte skåle hver gang noen sa jul, stryke daten på låret under hele middagen, spise fra andre sin mat, klappe hver gang noen sa Bingo, annonsere når daten gikk på do, osv. Den verste var vel kanskje Synne stipp sin siden hun måtte reise seg over 100 ganger hver gang en person reiste seg fra bordet. Jeg hadde en ganske grei og enkel en siden jeg bare måtte passe på at naboen aldri gikk tom for vann, så jeg var fornøyd med den! Etter middagen danset vi polonese og endte opp i gymsalen hvor de begynte å spille masse swing musikk. Hele kvelden var rett og slett kjempe gøy! Jeg fikk danset masse med både Renate og Sindre, det var dessertbord og jeg fikk tatt bilde med datene mine og klassen. Etter hvert gikk musikken over til så kalt "syre" eller "rave" og da tok folk helt av. Når kvelden nærmet seg slutten var det kåringer av "danseløve/løvinne", "klovn", "beste innbydelse", "knoll og tott" og "ballets konge/dronning". Etterpå fikk vi litt calzone til kveldsmat og så kunne folk sitte og snakke eller legge seg som de ville. Jeg tok vel så og si ingen bilder den kvelden siden jeg bestemte meg for å la mobilen ligge i jakken, men jeg skal få lagt ut noen bilder som andre har tatt.

I dag sov jeg så lenge som mulig siden jeg var ganske sliten etter ballet før jeg gikk ned på kjøkkenet for å spise litt. Etterpå dro jeg en tur opp i den blå peisestuen og så fotballkamp United-Liverpool, en veldig viktig kamp for mange her på skolen. Jeg har også gitt en liten gave til min hemmelige venn (etterlyser forresten min!) og slappet av på bordtennisrommet. Vi fikk muligheten til å se på en konsert som var i gymsalen med et lokalt kor som het KURVE (tror jeg). De var utrolig flinke og det var mye bra sang. Nå om kvelden har jeg bare slappet av, dagen har vel egentlig bare forsvunnet føler jeg. Ganske rart å tenke på at det er bare 2 dager til jeg skal hjem på juleferie og så er det avgårde til Østerrike i januar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar