Xsport

Xsport

fredag 10. april 2015

Siste omgang er begynt

Da var jeg tilbake til Valdres og jeg må bare si at det var utrolig rart å vite at når jeg gikk av bussen i Leira på tirsdag så var det siste gangen for i år. Nesten litt vemodig å tenke på, for vi har bare et par uker igjen på skolen før skoleåret er omme. Vel vel, det var utrolig fint å se alle sammen igjen siden jeg ikke har sett de på en måned! Ble mange klemmer og aner ikke hvor mange ganger jeg måtte svare på "Hvordan var turen?" og "Hva har du gjort i påsken?". Men det var kjempe fint å være tilbake!

Onsdag var det rett på med morgensamling kl.08 før vi hadde linjefag. Vi skulle egentlig gjøre mye forskjellig, men på grunn av for kaldt vær og en fotballbane som var forsvunnet så ble vi med Xsport 1 på langrenn. For en person som ikke kan huske å ha gått på langrenn siden 6.klasse ble det en ekstra stor utfordring når løypene var isete i tillegg til null peiling på smøring. Men turen ble fin, jeg gikk mye med Magnus, Johanne, Hildegunn, Synne og Amalie. Og får å ikke risikere å få noen stygge fall eller store flauser så endte det opp med at jeg tok av skiene og gikk på veien tilbake. Da klokken var ca.12 hadde vi lunsj og bål i en gapahuk hvor jeg ble sittende og snakke med Magnus, Daniel, Harald og Thor til vi dro tilbake på skolen til middag. Etter middagen slappet jeg litt av på rommet før jeg gikk og trente på styrkerommet (nå tenkte nok pappa "HÆ??"). Resten av dagen gikk til kveldsmat, skrive tekst til årboken, butikken og slappe litt av før jeg sovnet rimelig fort.

Torsdag begynte med et spesielt morgenmøte hvor det var tent stearinlys i foredragssalen og alle stipendiatene var kledd i svarte klær og så kjempe alvorlig ut. Vi fikk vite at stippeopplegget denne helgen var Mafia, basert på kortspillet med samme navn, og alle elevene skulle få tildelt en rolle. Du kunne bli bonde, sheriff, engel, dommer eller mafia. Spillet går ut på at det finnes to mafiafamilier som skal prøve å drepe hverandre. Problemet er at ingen vet hvem de andre er, så du må prøve å unngå å drepe alle bøndene for ellers taper mafiaen, med mindre mafiafamiliene har slått seg sammen. Det er masse regler, henrettelser under middagene og folk dør stadig vekk, så det er et komplisert spill. Etter frokosten dro hele skolen til Vaset hvor vi kunne stå enten langrenn eller alpint eller så kunne vi ake, poenget var bare å ha det gøy og utnytte den siste snøen. Det ble grilling, aking og litt snøballkrig, rett og slett topp stemning ute i solen! Etter middagen når vi var tilbake på skolen tegnet jeg litt før jeg trente styrke (og nå er nok pappa stum av overraskelse) før kveldsmaten og var deretter med og spilte fotball i gymsalen. Deretter var det rett i seng hvor jeg sluknet.

I dag var det klart for vasking etter frokost, så nå skinner rommet til meg og Anja. Resten av tiden før lunsj ble brukt til å skrive til årboken og etter lunsj hadde jeg volleyball som valgfag. Kan vel trygt si at jeg merket at jeg ikke hadde spilt på lenge. Ble selvfølgelig drept av en mafia etter volleyballen, ikke kult! Under middagen ble 7 personer mistenkt for å være mafia og 3 ble henrettet. Dramatiske greier altså. Tok meg en tur opp i styrkerommet og malte litt etter å ha slappet av på rommet før det var kveldsmat. Det skjer egentlig ingenting i kveld, så er spent på hva vi finner på. Er ikke akkurat så mye jeg kan gjøre når jeg er dø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar