Xsport

Xsport

mandag 27. april 2015

Fra 3 meter snø til vååååååååår

Renate kom endelig tilbake!!!! Jeg trenger ikke skrive om resten av uken, for dette var absolutt høydepunktet! Neida. Joda. Men jeg skal fortelle om de andre, mindre viktige hendelsene.

Talentkonkurransen gikk overraskende bra og alle imponerte stort! Det var både ballett, opera, musikal, dukketeater, rap, kampsport, rytmisk sportsgymnastikk, m.m. Gruppen min hadde stumfilm (hvem visste at det var et talent) og vi klarte på en eller annen måte å få til et bra show! Og dermed var søndagen over.

Mandagen var det atter en gang vasking og internattime. Etter lunsjen hadde jeg Gjærbakst som valgfag hvor vi lagde boller. De ble kjempe gode (med tanke på at jeg aldri baker)! Etter middagen var jeg på styrkerommet og malte litt før jeg brukte resten av kvelden på å pakke til tur.

Etter frokosten på tirsdagen hadde jeg valgfag hvor vi lagde drømmefangere før jeg hastet med å pakke ferdig til vi skulle dra etter lunsj. Da reiste klassen min, IBA og FA til Krossbu hvor planen var å sove ute i 2 netter med en topptur på onsdagen. Turen gikk ikke helt som planlagt. Da vi kom frem var det kjempe god stemning og vi fikk opp campen ganske fort. Men været som var meldt var ikke så super bra. Onsdag morgen dro de fleste på tur, men de kom rimelig fort tilbake igjen når de ikke en gang kunne se fjellet de skulle opp på. Så da pakket vi sammen campen og dro tilbake til skolen. Tror de fleste var ganske glade for det, for hvis ikke måtte vi ha vært fast på fjellet helt til fredagen. Da vi kom tilbake så samlet klassen seg på Leirstad og laget middag av restene fra turen. En fin avslutning på dagen.

Torsdag startet dagen med slåball ute i solen før vi dro på fotballbanen i Fagernes for å spille fotball med IBA. Til å være en person som ikke har noe ballkontroll med beina så ble jeg ganske overrasket over at laget mitt faktisk kom til finalen. Så med et par ballmerker på lår og mage, var dagen rett og slett komplett. Om kvelden ble jeg sittende i hålen og snakke med Eivind, Torgeir, Eirik før jeg gikk og la meg relativt tidlig.

Freda'n var det vasking (for et sjokk) før jeg trente litt styrke og hadde elevsamtale rett før lunsj. Etterpå så jeg film med Para, filmen het "Unbroken" og var basert på en sann historie fra 2.verdens krig. Anbefales på det aller sterkeste! Etter å ha malt litt på styrkerommet var det klart for stippeopplegg. Det ble arrangert jente- og guttekveld hvor guttene hadde innebandy-turnering, mens jentene så film, strikket, tegnet og grillet marshmallows i den blå peisestuen. En veldig fin dag, rett og slett.

Så var det atter lørdag. Hadde frokost kl.08 før det var seminar med "Framtiden i våre hender". Hun snakket om forurensning, fattige, ting vi kan gjøre i fremtiden, og masse annet. Ettermiddagen brukte jeg og Bea på å lage film til Afrikaprosjektet her på skolen, så da forsvant det en del timer. Om kvelden var det IBA som hadde elevkveld, temaet var "Godt og blandet" og alle stilte i bad taste klær. Etter kveldsmaten ble jeg sittende og snakke med Anne Gudrun, Thor og Johannes og vi lo så vi skrek (bokstavelig talt). Det er en av de rareste samtalene jeg noensinne har opplevd!

Søndags morgen var noen laaaaange timer. Det skjedde ikke så mye, så jeg var og malte litt før jeg så fotballkamp med en gjeng på Midttun. Etter middagen dro jeg på hemmelig oppdrag (dere får vite det senere pga nysgjerrige lesere her fra skolen) før endelig Renate kom tilbake! Det var et veldig gledelig gjensyn (har ikke sett henne på 7-8 uker jo!!!)! Resten av kvelden gikk til snakk, mat, snakk og snakk før jeg besvimte i seng.

I dag var det lang morgensamling med mye info for de neste ukene etterfulgt av vasking. Internattimen utgikk og etter lunsj hadde jeg ikke valgfag så jeg ble stående på styrkerommet et par timer og male. Etter middagen gikk jeg, Anja, Renate og Emely på butikken før vi var i gymsalen og så på de som spilte fotball (Heia Marie!!). Må si at vi var en veldig flink heiagjeng. Etter kveldsmaten var det et lite party på styrkerommet for bare V.I.P. Nå sitter jeg bare og chiller på rommet med Renate mens Anja skyper med "sjæresten" sin. Syyykt god stemning ass!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar