Xsport

Xsport

søndag 16. november 2014

Back to school

Vel, da var jeg tilbake på skolen og for noen travle dager det har vært!

Først og fremst hadde jeg en fin høstferie hjemme som jeg fikk tilbrakt mye med familien, jeg fikk sett broren min spille fotballkamp og fikk gått på konsert (som var kjempe bra!). På onsdag var det på tide å reise tilbake, så etter et par timer med tog og buss var jeg endelig her. Jeg kom til et bilde på døren av meg og en lapp der det stod "Velkommen hjem" fra Torkild, som hadde hengt det opp til alle i klassen. Det var utrolig gøy å se alle sammen igjen, det ble mye klemming, snakking og masse tull. Det var til og med en rutsjebane i trappen av madrasser som Jostein, Martin, Ingvild og Daniel laget. For å si det sånn, det var litt av en overgang fra å være hjemme.

Torsdag var det opp tidlig for å ha morgensamling. Etter det hadde vi linjefag der vi fikk alle timene frem til lunsj til å forberede til elevkvelden vår. Etter lunsj fikk vi nye grupper i kristendommen og det nye temaet er "kjærlighet". Vi diskuterte litt hva kjærlighet er før vi begynte å se filmen "The Blind Side". Så var det klart for perling! Det var egentlig ganske deilig å bare sette seg ned å lage noe uten noe form for press. Resten av kvelden etter middagen ble brukt til å øve, lage film, øve og øve.

Fredag begynte med vasking før vi gikk til psykologien. Her var det også nye grupper hvor vi lærte om hvordan vi oppfører oss i ulike settinger og roller. Det var skikkelig interessant og jeg gleder meg til å lære mer om det. I valgfag etter lunsj hadde jeg swing, der jeg danset både jente og gutt, og det ble skikkelig gøy når vi begynte å komme inn i det! Frem til middag lagde jeg ferdig filmen, og så var det klart for å øve igjen frem til ca.21. Deretter var det fotballturnering med en tvist. Folk hadde meldt seg på i lag som spilte mot hverandre i puljer før vi til slutt endte opp med et vinnerlag. Det som gjorde det ekstra gøy var at i hver kamp hadde lagene et handicap. Det kunne være enten å hinke, ha hendene i bakken, strake bein og armer, løpe i lenke og mye mer. Stemningen var på topp!

På lørdag trengte vi ikke å møte til morgenmøte før kl.10, som deretter ble fulgt opp av et samlivseminar. Det var en dame (ekteskapsrådgiver) som hadde foredraget og fortalte mye om forelskelse, vennskap, kjærlighet, hvordan vi skal respektere og vise at vi er glad i hverandre. Resten av dagen gikk til å pynte i gymsalen og øve, for kl.20 var det klart for elevkveld. Temaet var 80-tallet og det var gøy å se at folk hadde kledd seg ut skikkelig! Kvelden ble veldig vellykket, vi hadde åpningsshow, et par danser, to konkurranser og mer, før vi hadde kveldsmat etterfulgt av disco! Det var kjempe god stemning og det virket som om mange hadde det veldig gøy!

I dag er jeg helt utslitt. De siste dagene har bare gått i ett, og jeg tror jeg har hatt hodepine så og si hele tiden. Så i dag tar jeg det veldig med ro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar